May 13, 2013

one step


Assalamualaikum ;) Sihat? Kalau sihat, ucapkan Alhamdulillah! Yahh great muslim!hehe

Oh dh sekian lama x update blog.
Almaklumlah blog ni dah x se"popular" tumblr, instagram, wechat dan rakan seangkatannya~dunia makin maju. Lepas ni x tahu lah software apa lagi yg bakal popularrr era millineum ni. Ahaks!

Oh what did i mean by one step?
Okay sebenarnya kan aku dgn dia dah xde pgln manje ala2 gedikkss gitu. Nyampah pulak lah~

Nak bina satu ikatan halal yg cantik kena bermula dgn satu perkenalan yg suci kan. Betul kan!
Mungkin dulu aku tersilap langkah tapi aku yakin kte mampu mula semua itu.
Masa tak boleh diputar balik, tapi kita masih ada masa lagi nak berubah kan.



Alhamdulillah bila kata hasrat untuk menukar pgln kepada saya awak, dia terima dgn senang hati dan dengan terbuka. Insya Allah, perubahan ke arah kebaikan itu penting! Hidup mati di tangan Allah, risau tak sempat nak berubah, terseksa di alam kubur. Haaaaaaa! Masa tu amalan sahaja yg dpt menolong kita semua.

Mungkin memakan masa, tp muhajadah itu manis di penghujungnya kan! ^_^
Nak kata memakan masa, sebenarnya tak pun. Bila dh official menukar panggilan kepada "saya, awak", automatically benda tu berubah on the spot! Takde dh perkataan "dear and so on"! Gedik pulak lah nak type mcmnie. Eeeeeeeiiiiiiiii.

Aku selalu pesan pada diri, jangan nak hangat-hangat tahi ayam~biarlah diri ini kuat menempuh dugaan hidup yg diberikan oleh Pencipta kita.

Ku harap aku dan rakan2 yg lain terus beristiqamah dalam menutup aurat dan sujud kepadamu Ya Allah! Amin!

#Amalkan al-mathurat setiap pagi dan petang. Insya Allah kita akan terjaga sepanjang hari ^_^

Selamat Malam ;)


No comments:

Post a Comment

You're awesome (!)